قطاب یزدی یکی از شیرینی های سنتی ایران و سوغات معروف شهر یزد است که به دلیل طعم مطبوعش طرفداران زیادی دارد و پای ثابت شیرینی های عید نوروز شده.

قطاب یکی از معروف ترین و اصیل ترین شیرینی های خوشمزه ایرانی است که طرز تهیه ساده ای دارد و با کمی صبر و حوصله به راحتی آماده میشود. در ادامه سه نوع طرز تهیه قطاب یزدی را با شما به اشتراک می گذاریم. در تهیه خمیر قطاب سنتی و اصیل یزدی تخم مرغ و بکینگ پودر استفاده نمیشود.

مراکز فروش بهترین قطاب یزدی به قیمت عمده

راهنمای خرید بهترین قطاب پسته

راهنمای خرید بهترین قطاب پسته طرز تهیه قطاب یزدی اصل نارگیلی، ابتدا آب و روغن جامد را با هم مخلوط کرده روی گاز با حرارت متوسط میگذاریم تا روغن ذوب شود، همین که آب شروع به ریزجوش زدن کرد شعله را خاموش کنید. همچنین، آرد را الک کرده به مخلوط آب و روغن اضافه کنید. بهتر است آرد را کم کم اضافه کنید تا زمانی که خمیر نرم و لطیفی بدست آید و خمیر به دست نچسبد. بعد از آماده شدن خمیر صبر میکنیم به دمای محیط برسد. در این دستور خمیر نیازی به استراحت ندارد.

3. برای داخل قطاب، پودر شکر، هل، گردو و دارچین را مخلوط کنید. نسبت مواد داخل قطاب کاملا سلیقه ای است. در ادامه معمولا در یزد دربعضی قطاب ها فتیر خرد شده و پودر بادام به جای گردو اضافه می کنند اما ترکیب گردو برای قطاب خوشمزه تر است. لازم به ذکر است، روغن مایع را در ظرف گود ریخته و می گذاریم کاملا داغ شود. در این مرحله، به اندازه گردو، از خمیر قطاب برداشته و با کف دست به قطر 3 میلی متر خمیر را پهن میکنیم.

اکنون، مقداری از مواد میانی را برداشته و وسط خمیر میریزیم و به صورت بقچه گرد می کنیم و اضافه خمیر را از سرش جدا کرده و کف دست می چرخانیم تا کاملا گرد شود. قطاب ها را در روغن انداخته و سرخ می کنیم تا طلایی شود و روی دستمال حوله ای میگذاریم، روغن اضافه اش گرفته شود. در انتها، بعد از گذشت 4 تا 5 ساعت قطاب ها را داخل خاک قند که کمی پودر هل به آن اضافه شده است می غلتانیم.

بازار خرید قطاب یزدی درجه 1

بازار خرید قطاب یزدی درجه 1 قصد داریم شما را با یکی از شیرینی های معروف شهر یزد آشنا کنیم به نام شیرینی قطاب. شیرینی قطاب جزء دسته ی شیرینی های بدون فر و اصطلاحآ روی گازی می باشد. شیرینی قطاب نوعی باقلوا نیز به حساب می آید، آن هم به دلیل مواد تشکیل دهنده ی آن است.

قطاب یک شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین مردم یزد است. قُطّاب، از جمله شیرینی‌های معروف و یکی از سوغات مهم یزد به شمار می‌رود. این محصول به دلیل وجود مغز بادام و هل، ارزش غذایی مناسبی دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *