در بحث انواع خوراکی می توان به شیرینی کلمپه که نوعی شیرینی خشک است اشاره کرد که مخصوص استان کرمان است و البته کلمپه کرمان اعلا یکی از سوغاتی های خوشمزه این استان بزرگ محسوب می شود و به روش های سنتی و صنعتی تهیه می شود ، این شیرینی نزدیک به نیم قرن است در شیرینی پزی ها و منازل آماده می شود و در شهرستان رفسنجان فراوان است ، و به نقاط دیگر ارسال و سپس خرید و فروش می شود.

مراکز خرید کلمپه برنجی کرمان اعلا

روش تشخیص کلمپه برنجی کرمان تازه

روش تشخیص کلمپه برنجی کرمان تازه در تهیه این شیرینی از آراد ، روغن حیوانی یا کره ، زرده تخم مرغ ، خرما ، گردو ، بکینگ پودر ، شیر ، شکر ، هل و همچنین جهت تزیین از دانه ی خرفه و زعفران و پودر پسته نیز استفاده می شود و لایه ی درونی شیرینی را با خرما و گردو پر می کنند و شیرینی کلمپه چند مدل درست می شود مانند کلمپه زعفرانی ، کلمپه برنجی ، کلمپه کنجدی کلمپه گردویی هستند. در پخت سنتی این نوع کلوچه ظاهر ساده و معمولی دارند اما در پخت صنعتی قالب ها یا مهره هایی در سایزهای بزرگ و کوچک به شکل دایره و مربع استفاده می کنند . کلمپه تازه نرم و ترد و معطر است و لطیف اما کلمپه مانده خشک و خیلی سریع خرد می شود و هم چنین از مواد افزودنی و نگهدارنده استفاده نمی شود و بعد از باز شدن درب جعبه بسته بندی باید در جای خشک نگهداری شود .

تولید انبوه کلمپه برنجی کرمان اعلا

تولید انبوه کلمپه برنجی کرمان اعلا کلمپه تازه در جعبه هایی به وزن 700 گرم یا 1000 گرم بسته بندی می شود و باید با دقت جا به جا شود. در شیرینی پزی ها و کارگاه های کوچک و بزرگ تولید انبوه کلمپه برنجی با رعایت بهداشت و استفاده از مرغوبترین مواد اولیه انجام می شود. البته با قیمت های متفاوت و طعم های مختلف در بازار عرضه شده کلمپه سرشار از ویتامین و انرژی است و به خاطر خرما ضعف و بی حالی را از بین می برد.

خوشبختانه صادرات این نوع کلوچه به کشورهای همسایه نیز انجام می شود و بعد از تولید این محصول خوش مزه برای فروش و توزیع در فروشگاه ها و بازار های عمده مواد غذایی و شیرینی فروشی ها از طریق تلفن و اینترنت و خدمات آنلاین اتفاق می افتد. خدمات پس از فروش باعث می شود تا مصرف کنندگان از بهترین کلمپه های تازه در برنامه روزانه غذایی خود به عنوان میان وعده و پذیرایی استفاده نمایند .همچنین دارای ماندگاری طولانی نیز می باشد. و خوردن کلمپه برای ورزشکاران و دانش آموزان به عنوان یک میان وعده عالی و مفید توصیه می شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *