کلمپه یکی از شیرینی جات اصیل و خوشمزه استان کرمان به حساب می آید، اما به علت طرف داران زیادی که دارد در شهرهای دیگر نیز پخت می شود. این شیرینی می تواند به صورت رژیمی نیز تهیه شود. قیمت کلمپه رژیمی در بازار تهران به عوامل متعدد، از جمله قیمت مواد اولیه بستگی دارد.

قیمت خرید بهترین کلمپه رژیمی در بازار تهران

همه چیز درباره کلمپه زعفرانی

همه چیز درباره کلمپه زعفرانی همان طور که گفته شد کلمپه یکی از شیرینی های قدیمی کشورمان است که بسیار پر طرف دار است و در طعم های متفاوت تولید می شود. یکی از انواع رایج کلمپه، نوع زعفرانی آن است. در تهیه کلمپه زعفرانی مقداری زعفران به دستور پخت اضافه می شود تا طعم و رنگ آن مطبوع شود. در واقع استفاده از زعفران در دستور پخت کلمپه باعث افزایش قیمت آن نیز می شود زیرا هم طعم آن بهتر می شود و هم مرغوبیت شیرینی افزایش پیدا می‌کند. برای تهیه این شیرینی می توان از ارد سفید بهره برد. اما جایگزین کردن آرد جوانه و سبوس دار، آن را به محصولی رژیمی تبدیل می کند که احتمالا طرفداران زیادی هم خواهد داشت. چون افراد بسیاری با توجه به سبک زندگی جدید، اضافه وزن دارند و تمایل به مصرف محصولات رژیمی خواهند داشت.

در استفاده از مواد داخل کلمپه نیز می توان انعطاف پذیری داشت یعنی می‌توان یک مغز یا چند مغز مختلف را با هم داخل کلمپه به کار برد و یا مقدار مصرف مغز ن نیز می‌تواند متفاوت باشد به طوری که محصولات پر مغز قیمت بالاتری خواند داشت چون طعم آنها بهتر و مرغوبیت شان بالاتر است. اما برای که خرید اقتصادی داشته باشیم می توان کلمپه، با درصد کمتر مغز خریداری کرد.

بازار فروش کلمپه رژیمی

بازار فروش کلمپه رژیمی همان طور که گفته شد امروزه تمایل به مصرف محصولات رژیمی بسیار زیاد شده است زیرا سبک زندگی افراد به گونه ای تغییر یافته که تحرک کمتر است. بنابراین اضافه وزن رواج زیادی دارد. از طرف دیگر بسیاری از شیرینی های خوشمزه مقدار زیادی کالری دارند. از یک طرف نمی شود از خوردن این شیرینی ها چشم پوشی کرد و از طرف دیگر سلامتی امری مهم تر است. بهترین راه برای حل این تعارض استفاده از محصولات رژیمی است. در این راستا شرکت کرمان کلمپه اقدام به تهیه نوع رژیمی این آذرمحصول و پخش آن پخش آن به استان های مختلف کشور از جمله زاهدان کرده است.

در کلمپه رژیمی سنتی سعی می شود از آرد جوانه دار به جای آرد سفید استفاده شود و شکر با شیرینی های طبیعی جایگزین می شود. برای اینکه کلمپه هم سلامت بیشتری داشته باشد و هم طعم آن بسیار بهتر شود، مناسب است از روغن هایی مانند روغن زرد به جای روغن های بازاری استفاده شود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *