تولید نوع کلمپه صنعتی نسبت به تولید آن از طریق روش سنتی بسیار سریع تر و آسان تر انجام میشود. بهرهگیری از دستگاه به روز مانند هم زن های برقی و یا فر و… باعث تنوع، توسعه و همینطور افزایش حجم تولید و فروش آن در تمام کشور شده.

پخش عمده مرغوب ترین کلمپه صنعتی

عواملی که بر کیفیت کلمپه گردویی تاثیر دارد

عواملی که بر کیفیت کلمپه گردویی تاثیر دارد برای تولید هر گونه شیرینی و خوراکی با کیفیت و سالم باید به سالم بودن تک تک مواد لازم در تهیه آنها توجه کرد.

در گذشته پخت این شیرینی پر خاصیت و مفید توسط زنان استان کرمان صورت میگرفته و ماده بین شیرینی های کلمپه، خرمایی بوده که از نخلستان های خود کرمان تهیه میشده. گردویی که برای تهیه ی کلمپه استفاده میشده به همراه روغن حیوانی آن از مناطق سردسیر کرمان تهیه میشده است و ادویه ها هم از جمله گیاهان معطری مانند زیره، قرنفل محصول خود کرمان بودند. پسته ی استفاده شده برای تزئین و پخت آن نیز محصول رفسنجان بودند. امروزه با تهیه ی این شیرینی ها به صورت صنعتی، تولید کلمپه مخصوص کرمان چندین برابر شده است و به غیر از کرمان در سراسر کشور در دسترس است.

اما همانطور که اشاره شد کیفیت هر خوراکی به کیفیت مواد استفاده شده در تهیه ی آن بستگی دارد، و علاوه بر آن رعایت نکات بهداشتی در طول مراحل پخت خوراکی عامل دیگری است که بر کیفیت انواع کلمپه تاثیر دارد. مواد لازم برای تهیه ی کلمپه ی گردویی عبارت است از: آرد ، خرما، مایع خمیر، روغن جامد، گلاب، شکر، دوغ یا ماست شیرین، زعفران و پودر پسته مواد تشکیل دهنده شیرینی هستند و برای مواد داخل کلمپه از مغز گردو خرد شده، خرمای پوره شده، روغن مایع و ادویه این شیرینی که شامل دارچین، هل سبز، میخک، جوز هندی، زیره و قرنفل است، استفاده میکنند. کیفیت تمام مواد ذکر شده دارای اهمیت است و بر کیفیت شیرینی تاثیر بسیاری دارند.

مراحل تهیه کلمپه: آرد را به همراه روغن در در ظرف ریخته و مخلوط میکنید تا خوب خمیر شود؛ سپس در یک ظرف دیگر ماست و بیکینگ پودر را با هم مخلوط میکنیم و بعد به آن زرده های تخم مرغ را اضافه میکنیم و زعفران دم کرده را هم پس از مخلوط شدن کامل مواد به آن می افزاییم . پس از اینکه مطمعن شدید خمیر به دستتان نمی چسبد به مدت نیم ساعت بهش استراحت دهید. خمیر را با قالب دلخواه ترجیحا دایره قالب بزنید. خرما ها را پوست گرفته، هسته ها را دربیاورید و له کنید و با پودر هل، دارچین و گردو مخلوط کنید. مقداری از ماده تهیه شده را میان دو تا از خمیر هایی که قالب زدید بگذارید و دور آن را ببندید. کلمپه ها را به مدت 15 الا 20 دقیقه در سینی وسط فر بچینید و با 160 درجه سانتی گراد بپزید.

خرید بی واسطه کلمپه صنعتی

خرید بی واسطه  کلمپه صنعتی برای خرید بی واسطه کلمپه ساده، کنجدی، گردویی، پسته ای، لقمه ی و… با روش صنعتی در تمام فصل ها میتوانید از طریق مراکز پخش و یا حتی بعضی از قنادی ها در سراسر کشور جهت تهیه ی بهترین ها و خوشمزه ترین های این شیرینی سنتی کرمان، مراجعه فرمایید. شما میتوانید برای خرید کلمپه صنعتی به صورت مستقیم و آنلاین اقدام کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *