ایران از جمله کشورهایی است که به وسعت جغرافیا و اقلیم های آن خوراکی و تنقلات وجود دارد که تنوع هریک پایبند محصول و ثمره آن اقلیم و جغرافیا می باشد. کلمپه شیرینی سنتی کرمان است و برگرفته از محصولات آن خاک یعنی خرما و آرد چاشنی های مورد طبع آن مردمان است.

کلمپه لقمه ای شیرینی سالم و بدون مواد افزودنی و رنگ های شیمیایی است که میتواند جایگزین سالمتری برای تنقلات کارخانه ای بشود.

مراکز فروش بهترین کلمپه لقمه ای صادراتی

اطلاعاتی مفید درباره کلمپه گردویی

اطلاعاتی مفید درباره کلمپه گردویی شیرینی های سنتی از جمله شیرینی های پر مصرف کشور می باشد که نه تنها در مناسبات خاص از آنها استفاده می گردد بلکه با توجه به منحصر بودن آنها به شهرها به عنوان سوغات آن شهر نیز خریداری می گردد. کلمپه شیرینی مخصوص کرمان می باشد که از ویژگی های آن تنوع طعم و مزه آن است.

کلمپه شیرینی مغز دار است که طعم آن در گرو موادی است، که در دل آن قرار دارد این شیرینی مجلسی از تنوع طعم ها برخوردار است و ترکیب گردو با این شیرینی طعمی بی نظیر به آن بخشیده است. ظاهر این شیرینی با مهرهای مختلف و زیبا نقش داده شده و طعم آن با مغز تازه گردو در آمیخته است.

خمیر اصلی شیرینی کلمپه، یکسان تهیه می شود ولی برای تنوع مواد درونی آن مختلف است بعد از تهیه خمیر مخلوطی از گردو و خرما و چاشنی های خوش طعم در دل آن جای می گیرد و مهر یا قالب زده می شود و برای روی خمیر نیز پسته یا کنجد و ….استفاده می گردد.

نکته مهم در تهیه این نوع شیرینی عدم استفاده از رنگ ها و مواد شیمیایی یا اسانس است در تمام فرایند تولید پایبند بودن به روش های گذشتگان وجود داشته و صرفا در مقیاس های بزرگ تولید می شود ولی طعم و مواد اولیه آن همان موادی است که زنان کرمان در مطبخ های خود می پختند.

شیرینی های سنتی به دلیل عدم استفاده از مواد صنعتی در پخت، از مناسب ترین گزینه ها برای میان وعده های کودکان می باشند خصوصا که گردو و خرما و حتی چاشنی ها و ادویه های موجود در آن همگی نه تنها ضرری نداشته بلکه همگی فواید و خواصی دارند مانند گردو که برای هوش و از بین بردن سردی معده استفاده می گردد.

پخش کننده بهترین کلمپه لقمه ای

پخش کننده بهترین کلمپه لقمه ای بهترین کلمپه را می توان از تازگی مواد اولیه آن و همچنین طعم تازه آن تشخیص داد و کیفیت شیرینی رابطه ای مستقیم با موادی دارد که در پخت آن استفاده می گردد. مجموعه ما با اهمیت به کیفیت و سلامت محصول و همچنین پایبندی به میراث گذشتگان و ترویج خوراک ایرانی و سالم اقدام به تولید این نوع شیرینی سنتی نموده است.

امروزه ما یکی از بهترین تولید کننده های شیرینی کلمپه گردویی و کلوچه های خرمایی می باشیم که در تهیه محصولات خود تنوع و کیفیت را مقدم شمرده ایم و همچنین با وام داری از شیوه پخت سنتی آن مواد اولیه سالم و تازه را برای تهیه کلمپه سنتی استفاده می نماییم.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *