کلمپه سنتی یکی از شیرینی های محبوب و پرطرفدار در میان خاص و عام می باشد .

این شیرینی یکی از سوغات های استان کرمان به شمار میرود که در نوع خود هم به صورت دستی و خانگی و هم به صورت صنعتی تولید میشود.

مردم شهر کرمان کلمپه را به همراه چای،شربت،آب میوه میل می کنند و حتی برای پذیرایی از مهمان هم مناسب می باشد.

قیمت عمده کلمپه سنتی کرمان

بررسی محتویات کلمپه سنتی

بررسی محتویات کلمپه سنتی کلمپه روش های متفاتی برای پخت دارد و در انواع و اقسام مختلف درست می شود.کلمپه ها سایز ها و طرح های متفاوتی دارند.

بعضی از زنان در منزل با استفاده از آرد روغن قنادی، شکر و خرما و ادویه ی مخصوص به پخت کلمپه می پردازند به این صورت که اول خمیر کلمپه را تهیه کرده سپس مواد میانی که خرما می باشد را آماده می کنند و مقداری از خرما را بین مقداری از خمیر قرار میدهند و مهر مخصوص کلمپه که در طرح های گوناگون وجود دارد و می توان از لوازم قنادی تهیه کرد را روی خمیر میزنند.

کف سینی فر را چرب کرده یا از کاغذ روغنی استفاده می کنند و دانه های کلمپه را داخل سینی گذاشته و بعد از گذشت حدود نیم ساعت کلمپه ها آماده می شوند و روی آنها را با پودر پسته تزیین می کنند.

کلمپه های سنتی خوشمزه تر از کلمپه های صنعتی هستند و از قدیم در کرمان پخت کلمپه رایج بوده است.کلمپه در بازار با برندها ی مختلفی تولید و پخش می شوند اما هیچ کدام کلمپه ی سنتی کرمان نمی شود.

در استان کرمان کلمپه نام و نشان و آوازه ی چندین ساله دارد.در خرمای میانی کلمپه های سنتی از ادویه های مختلف استفاده می شود که میتوان به پودر میخک،هل،جوز هندی ،دارچین و زنجبیل اشاره کرد.

کلمپه کرمان در شهرها و استان های کشور به صور عمده و خرده پخش می شود و به دلیل طعم دل انگیز و انرژی زیادی که دارد محبوبیت یافته است.

بازار عرضه کلمپه سنتی کرمان

بازار عرضه کلمپه سنتی کرمان کلمپه ی کرمان در خود کرمان و شهرستان های این استان تولید شده و در بسته بندی های مختلف به شهرها و استان های دیگر توزیع می شود.

انتخاب روش بهتر برای خرید کلمپه یک نکته مهم می باشد که ما به شما توصیه می کنیم برای خرید این شیرینی لذیذ و مقوی خرید اینترنتی و شرکت ما را انتخاب کنید از آن جهت که شرکت تجاری ما با حذف واسطه ها کالایی با قیمت به صرفه تر در خدمت شما عزیزان قرار می دهد.

قیمت کلمپه بسیار مورد رضابت شما قرار میگیرد که شیرینیه کلمپه را برای شما دو چندان کند و بارضایت کامل از قیمت و کیفیت محصول خرید خود را انجام داده و با خیال راحت به دستتان برسد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *