کلمپه سنتی یکی از انواع شیرینی های سنتی کرمان و جزء سوغاتی های کرمان به شمار می رود. این شیرینی از قدیم درشهرکرمان تهیه می شده و مواد خاصی نیاز ندارد. با مقداری خرما و آرد، پودر گردو و هل می توانید این شیرینی سنتی را تهیه کنید. البته امروزه کارخانه های متعدد به تولید کلمپه سنتی به صورت انبوه می پردازند و آن را به بازار ارائه می دهند. قیمت خرید کلمپه بر اساس نوع کیفیت و مقدار آن متفاوت است.

قیمت انبوه کلمپه سنتی تازه

کلمپه سنتی تازه چه ویژگی هایی دارد؟

کلمپه سنتی تازه چه ویژگی هایی دارد؟

کلمپه تازه دارای ویژگی های خاصی است. این نوع کلمپه ها نرم و تازه و مناسب هستند .همچنین خرمای درون آنها تازه است و بوی ترشیدگی نمی‌دهد.

در کلمپه های سنتی از خرمای چرخ کرده و گردوی چرخ کرده در وسط شیرینی استفاده می‌شود و بسیار خوشمزه می باشد .معمولاً برای تزیین روی آنها مقداری پودر پسته می ریزند.

کلمپه دارای خواص بسیار می باشد .زیرا که از خرما و گردو در آن استفاده شده است. خرما خود دارای خواص زیادی می باشد که از آن جمله تقویت قوای جنسی و جسمی است و به جوانسازی پوست کمک می کند.

همچنین دارای ویتامین C می باشد که از سرماخوردگی جلوگیری می نماید . تقویت سیستم ایمنی بدن را برعهده می‌گیرد. همچنین به دلیل داشتن فیبر به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

منیزیم موجود در گردو نیز باعث کاهش فشار خون می شود و افزایش حافظه را بر عهده می گیرد. این ماده بسیار مغذی باعث می‌شود تا خطر ابتلا به آلزایمر کم شود. پتاسیم موجود در آن نیز موجب می‌شود تا قلب بهبود پیدا کند.

زیره در کلمپه باعث می‌شود تا سوخت و ساز بدن انسان هایش افزایش پیدا کند و فرد دچار چاقی نشود. بنابراین این شیرینی سنتی بسیار مفید و موثر است.

می توانید از کلمپه سنتی تازه به عنوان یک میان وعده خوشمزه استفاده کنید.این شیرینی سنتی با برندهای متفاوت همانند برند ممتاز و بامبو طلایی در بازار موجود می باشد.

بازار خرید کلمپه سنتی تازه

بازار خرید کلمپه سنتی تازه

قیمت کلمپه بر اساس نوع کیفیت آن با یکدیگر متفاوت است. برخی از کلمپه ها را برای صادرات تهیه می کنند ،این نوع از شیرینی ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و برای فروش به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر می شود .

همچنین برای خرید این نوع از شیرینی ها می توانید به سایت هایی که کارخانه‌های تولیدی کلمپه طراحی کرده‌اند، مراجعه کنید و این شیرینی مقوی را بدون واسطه و با کیفیت مناسب خریداری نمایید .خرید بی واسطه از کارخانه ها باعث می شود، تا شما بتوانید با قیمت کمتری محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *