کلمپه یک نوع شیرینی سنتی است که ظاهر آن شباهت زیادی به کلوچه سیستان دارد و تفاوت این دو در آن است که درون کلمپه مخلوطی از خرمای چرخ شده به همراه پودر هل و میخک قرار می‌دهند. خرما، آرد، گردو و روغن از مواد اولیه آن است. وجود هل در این محصول باعث شده است که طرفداران همیشگی خود را داشته باشد. در تزیین کلمپه معمولاً از پودر کنجد یا خلال پسته استفاده می‌شود.

کلمپه همدان یکی از شیرینی های بسیار پر طرفدار است که تعداد زیادی از مردم همدان آن را تهیه میکنند و کیفیت حرف اول را میزند.

بهترین فروشگاه برای خرید کلمپه در همدان

آشنایی با انواع کلمپه درجه1 صادراتی

آشنایی با انواع کلمپه درجه1 صادراتی انواع کلمپه شامل کلمپه سنتی و کلمپه صنعتی می شود. کلمپه سنتی خود شامل این موارد می‌شود : کلمپه ساده، کلمپه گردویی، کلمپه کنجدی، کلمپه برنجی، کلمپه نخودی، کلمپه پسته ای، کلمپه لقمه ای، سکویا میشود.

انواع کلمپه صنعتی شامل این موارد می‌شود: کلمپه برشی درشت، کلمپه برشی ریز، کلمپه ساده، کلمپه برشی، کلمپه کنجد و… می شود.

کلمپه با طعم دل انگیز و عالی که دارد مشتریان بسیار زیادی دارد و آن دسته از مشتریانی که دنبال یک محصول با کیفیت و همچنین ارگانیک هستند به جای شیرینی کلمپه را انتخاب میکنند. هر کسی که کلمپه را برای اولین بار تست می کند شیفته ی عطر و بوی هل و طعم بیاد ماندنی آن می‌شود. همانطور که می دانید کلمپه انواع زیادی دارد که در مطالب بالا به تعدادی از موارد پرداختیم.

مراکز خرید کلمپه در همدان

مراکز خرید کلمپه در همدان کلمپه یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین شیرینی های کشور می باشد که در گذشته به روش های سنتی و توسط بانوان کرمانی در کوره های هیزم پخته می‌شده که بسیار دشوار بوده و مواد اولیه آن به صورت کاملا ارگانیک بوده است.

در گذشته بانوان کرمانی از روغن حیوانی، خرما، نخلستان های زیبای کرمان و ادویه جات معطر و ارگانیک مثل هل و یا دارچین استفاده میکردند و کلمپه را در فر آتشی می پختند. کلمپه سنتی با دست بانوان تهیه می شده است و ظاهر بسیار ساده ای داشتند.

امروزه کلمپه را با دستگاه های صنعتی و بسیار مجهز تهیه می کنند. البته این موضوع را نباید فراموش کنیم که هنوز در کرمان کلمپه به شکل سنتی هم تهیه می شود با این تفاوت که در فر گازی پخته و آماده می شود.

کلمپه صنعتی و سنتی هر دو طعم فوق العاده ای دارد و خرما موجود در این محصول باعث این میشود که طبع آن گرم باشد و باعث شود که سیستم دفاعی بدن قویتر شود . از آنجا که مردم شهر همدان علاقه زیادی به شیرینی دارند، از این روی کلمپه در همدان علاقه مندان زیادی را دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *