همانطور که می دانید یکی از میان وعده ها برای هر گروه سنی چه کودکان و چه بزرگسالان کلمپه و کلوچه است که اغلب با چایی نوش جان می شود.

کلمپه ها انواع مختلفی دارد که برای مثال کلمپه زعفرانی مرغوب است که طرفداران زیادی دارد.

در ادامه بیشتر در مورد کلمپه زعفرانی و روش های پخت آن بحث می کنیم.

بازار فروش کلمپه زعفرانی مرغوب

مراحل تولید کلمپه زعفرانی مرغوب

مراحل تولید کلمپه زعفرانی مرغوب همانطور که گفتیم امروزه یکی از وعده هایی که اغلب توصیه می شود مخصوصا برای کودکان و افراد مسن میان وعده است.

میان وعده ها را معمولا مواد غذایی سالم تشکیل می دهند از قبیل خشکبار، کیک و کلمپه و میوه جات.

کلمپه از دیر باز وجود داشته و از قدمت چندین ساله ای برخوردار است کلمپه دارای انواع مختلفی می باشد.

تنوع آن یا در طعم آن است مثلا کلمپه زعفرانی یا کلمپه زنجفیلی و یا کلمپه تخم مرغی. و یا در شکل آن تنوع وجود دارد مثل کلمپه دایره ای یا کلمپه مستطیل شکل.

مواد اصلی و سازنده کلمپه از مواد مفید و با خاصیت هستند که البته نسبت به شرایط محل تولید متفاوت است و اغلب هر شهر و روستایی نوع خاص خود را تولید می کنند.

تخم مرغ، آرد، شکر، روغن از اجزای اصلی تولید کلمپه به حساب می آید و در ادامه وانیل، بیکیگ پودر، طعم دهنده ها مثل زعفران، زنجفیل و غیره افزوده می شود.

مراحل تولید کلمپه زعفرانی نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند اما به صورت عمده این گونه است که ابتدا آرد الک شده و در ظرف مخصوص ریخته می شود.

سپس تخم مرغ ها و شکر و روغن را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنند بسته به سلیقه از آب یا شیر استفاده می شود برای خمیر شدن آرد.

و بعد سایر مواد افزودنی و طعم دهنده مثل زعفران که از قبل دم شده است اضافه می شود و خمیر برای ساعتی استراحت داده می شود تا اصطلاحا خمیر برسد.

بعد از آن خمیر ورز داده می شود و به شکل های مورد نظر برش داده می شود و آماده رفتن به تنور یا فر می شود و توسط حرارت پخته می شود تا برشته شود.

سپس بر اساس علاقه بر روی آن شکر یا خاکه قند پاشیده می شود و آماده بسته بندی می شود.

کلمپه زعفرانی با داشتن طعم و طبع گرم برای افراد سرد مزاج بسیار مطلوب است و نوعی کلوچه بسیار خوشمزه همراه چایی عصر به حساب می آید.

قیمت عرضه کلمپه زعفرانی مرغوب

قیمت عرضه کلمپه زعفرانی مرغوب گفتیم با توجه به نیاز مشتریان و انسان ها تولیدی های کوچک و بزرگ تولید کلمپه راه اندازی شده است.

در فروشگاه ها و شیرینی فروشی های معتبر در سراسر شهر و روستا عرضه و فروش کلمپه وجود دارد.

قیمت کلمپه بسیار مناسب و به صرفه است و شما را در خریدی مطمئن خاطر جمع می کند‌.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *