بازار فروش بهترین قطاب در یزد حاج خلیفه است که از زمان های قدیم شیرینی بسیار درجه یک و با کیفیت را تهیه و به فروش می رساند. قطاب یزد از سوغاتی های مشهور شهر یزد می باشد و بسیار خوشمزه و مقوی است و در شیرینی فروشی های سراسر شهر یزد وجود دارد.

بازار فروش بهترین قطاب در یزد

عواملی که بر قیمت قطاب سنتی تاثیر دارد

عواملی که بر قیمت قطاب سنتی تاثیر دارد عواملی که بر قیمت قطاب سنتی تاثیر دارد را در ادامه مقاله مورد برسی قرار می دهیم. قطاب یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه شهر یزد است و عوامل مختلفی در قیمت گذاری قطاب سنتی تاثیر گذار است. از جمله عوامل به مواد اولیه در ساخت قطاب مربوط می شود.

هرچه این مواد تازه و درجه یک تر باشد کیفیت بیشتر خواهد داشت. عامل دیگر مواد داخلی قطاب است که هرچه مغزیجات بیشتر و از روغن حیوانی در تهیه آن استفاده شده باشد، قطاب ارزش بیشتری خواهد داشت. سومین عامل دست پیچ بودن قطاب است که قیمت بالاتری نسبت به دیگر قطاب ها دارد.

برای تهیه قطاب ابتدا روغن جامد یا حیوانی را به همراه آب مخلوط می کنند و روی حرارت می گذارند. زمانی که روغن آب شد آرد الک شده را اضافه می کنند و سپس آرد را با دیگر مواد به خوبی با دست ورز می دهند تا دیگر به دست نچسبد و نیاز به استراحت ندارد. خمیر حالا نوبت آماده کردن مواد داخلی قطاب است که پودر قند، هل و مغزیجات نظیر بادام ،پسته، گردو با هم مخلوط می شوند.

همچنین از دارچین و دیگر مواد بر اساس سلیقه می توان به آن اضافه نمود. پس از آن ابتدا مقداری خمیر آماده را برداشته و پهن می کنند و مواد آماده را وسط خمیر می گذارند سپس جمع می کنند و به شکل گرد در می آورند و در روغن زیاد در حد طلایی شدن سرخ می کنند و روی پارچه می گذارند تا روغن اضافه آن کشیده شود و در پودر قند می غلتانند.

قیمت خرید قطاب در بازار یزد

قیمت خرید قطاب در بازار یزد قیمت خرید قطاب در بازار یزد براساس موادی که در قطاب به کار می رود متفاوت است و هرچه از مواد بهتری تولید شده باشد قیمت آن افزایش میابد. قطاب در انواع مختلف پسته ای، گردویی، بادامی، خرمایی و.. تهیه می شود که قیمت آنها متفاوت خواهد بود. صادرات قطاب یزد به شهر های دیگر همچنین صادرات به دیگر کشورها موجب افزایش سرمایه و کمک به رشد اقتصادی مردم شهر یزد و کشور می شود. پس باید به کیفیت قطاب و نوع بسته بندی محصول توجه ویژه داشت تا خریداران قطاب افزایش یابند. خرید قطاب از شهر یزد که مرکز تولید این شیرینی است بسیار با صرفه تر خواهد بود.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *